Totnogtoe hebben 6 rondes gedurende 3 weekends plaatsgevonden: Malta, Turkije en Italië. Op powerboatp1.com staan er Zweden, nogmaals Italië en Bahrain op het programma. Op Zweden (rondes 7 en 8) zijn de andere nog niet zeker. Om de Grand Prix of the Sea geldig te laten zijn, moeten er 10 rondes gevaren worden.
Het zal er dus best nog om spannen want elk weekend zorgde alvast voor de nodige verrassingen. Hoe dan ook, zowel Furnibo 2B1 en Masforce Pegase staan hun mannetje. Met een vijfde plaats in het algemeen klassement zette het team van Pierre Colpin en Frank Hemelaer een mooie prestatie neer wetende dat ze niet meeraceten in Malta en in Italië slechts aan de endurancerace konden deelnemen. Van de 6 rondes deden zij er dus maar 3 mee. Absolute runner up is Masforce Pegase, the Spirit of Belgium, die momenteel een derde plaats in het klassement veroverden.
Hoewel de andere powerboats in hun klasse meer pk’s hebben dan hun Nor-Tech slagen ze er toch in iedereen te verrassen. Gino Passchier met Searex Cranefields Wine maakten een uitstekende start in Italië maar moesten wegens motorpech opgeven. We duimen dat het tij zal keren en we kijken reikhalzend uit naar het moment dat alle Belgen in hun klasse op het podium staan. Powerboating.be was erbij tijdens de rondes in Istanbul, Turkije en we willen ook de volgende rondes meemaken om jullie zo goed mogelijk te blijven informeren over ‘onze teams’ in woord en beeld.
Evolution Class
|
SuperSport Class
|
(bron: www.powerboatp1.com)