Een bewogen weekend in de 4de ronde P1 onder extreme hitte die mens en machine de das om deden voor meerdere teams te Hammamet.
Powerpole: vrijdag
We werden al voorlaatste geloot net voor GFN Gibellato. We moesten lang wachten en door de hitte hadden onze motoren er weinig deugd van om zo lang te idelen, dampen sloegen terug naar onze fueltanks en net voor de start vielen we stil, we verzochten racecontrol om Gibellato voor te gaan en kregen onze motoren terug aan de praat, we bleven rondcirkelen in glide tot we groen licht kregen. Uiteindelijk begonnen we aan onze powerpole en behaalden een 5de plaats. We kozen dan ook een 5de startplaats.
Birretta is uit de race. De brand in het motorruim liet niet meer toe verder te racen. In de voorlaatste leg moesten zij de race staken. We leefden met hen mee en bezochten de wedstrijdsite dagelijks op zoek naar nieuws van ‘ons’ team. Het uitvallen van het team Birretta is in de eerste plaats een tegenslag voor hen zelf maar we vinden het zeker geen nederlaag als je ziet waar ze zich in het klassement bevonden.
Het team Birretta haalde de voorbije dagen mooie resultaten. Wat kleinere technische dingetjes stonden hun verdere prestaties niet in de weg. Tot op vandaag: brand in de machinekamer! Gelukkig kon het team nog op 1 motor doorvaren naar Edinburgh maar vermoedelijk buiten de tijdslimiet. Daarmee vallen ze van een 9e plaats (!) terug naar een 31e. In deze sport gaan machines tot het uiterste in belastende omstandigheden. Topsport en brokken gaan nu eenmaal samen. We kijken uit naar het vervolg.
Eindelijk de mogelijkheid om een update te geven van de situatie hier in Engeland, Round Britain 2008. Woensdagochtend vertrokken vanuit Zeebrugge vol enthousiasme met een zeetje dat niet echt kalm was maar goed te doen.