Feit is dat mijn manier van varen (ik doe niet mee om de hoop te vergroten) niet gezond is voor de XR-drives. Bellhouse is gebroken en heb daardoor de nieuwe Herring Propellors in stukken vaneen gereten. We hebben direct de bilgepompen aangezet omdat de boot water maakte. De dichtingen van de drive waren gescheurd. Gelukkig hebben we alles tijdig op het droge gekregen.
Eens uit het water hebben we een lijstje gemaakt wat er deze keer allemaal stuk was en dat is op dit moment bijna het ganse drivesysteem. Om gek van te worden. Wij gaan kijken en evalueren wat we gaan doen met de laatste 3 races. Racen is een dure aangelegenheid en dit alles begint financieel moeilijk haalbaar te worden. Het sponsorbuget van dit jaar zit er al meer dan door.
We hebben even tijd nu voor de volgende race en moest ik weten dat we geen bijkomende kosten tijdens de races meer zouden krijgen was er geen probleem maar daar durf ik geen ei op te verwedden.
Mijn dank gaat uit naar Jean-Marie van Lancker en Kathie voor het boottransport op zich te willen nemen. Ze hebben 3 dagen moeten onderhandelen om de boot in Tunesië te krijgen en hadden gisteren 10 uur nodig om deze op de boot naar Marseille te zetten. Dank ook naar onze Maltese mecano Gilbert die water en bloed gezweet heeft om alles in orde te krijgen. Voorts ook aan Rene en Francis en het Belgische team die de boeien enz. voor hun rekening nemen. Ze zijn allen ondergewaardeerd in deze tropische omstandigheden.